Hoe maak je een goede en scherpe foto van de maan?

De maan is altijd al een fascinerend onderwerp geweest om te fotograferen. Een mooie foto van de maan staat vaak ook op de bucket list bij de meeste fotografen. Hoogstwaarschijnlijk ook bij jou. Misschien ben je al tot de ontdekking gekomen dat het maken van een scherpe en gedetailleerde foto van de maan aardig uitdagend kan zijn. Fotograferen bij weinig licht vraagt om een andere aanpak dan overdag fotograferen. Zo komt het regelmatig voor dat de maan niet rond is, niet goed scherp is of dat de details verloren zijn gegaan. In deze video tutorial geven we je daarom tips om niet alleen scherpe, maar ook detailrijke foto’s te kunnen maken van de maan.

Scherpe foto’s maken van de volle maan

Een prachtige en scherpe foto van de maan? Dat moet je als fotograaf toch ooit gedaan hebben! Met de tips in deze video gaat het je de volgende keer vast lukken om een scherpe en goed belichte foto van de (volle) maan te krijgen. En daarna wellicht van de maansverduisteringen en bloedmaan. Succes!

Heb je een vraag naar aanleiding van deze video tutorial? Laat het weten door te reageren onderaan deze pagina.

Reacties (3)

Zou je niet eerst de maan kunnen fotograferen ivm draaien van de aarde?

Welke iso waarde en sluitertijd gebruik je voor beide foto’s, om toch dezelfde schemering te houden?

Maar hoe stelik de camera in ik heb en nikon ds 1300 camera en soms weigert die gewoon om een foto te maken

Laat een reactie achter