Online Fotografie Cursus Basis: Camera & Techniek

AANMELDEN MET ONBEPERKTE TOEGANG

“De enige online fotocursus met opdrachten en feedback van een professionele fotograaf”
Mark de Rooij, de docent van deze online cursus, begon ruim 10 jaar geleden een grote interesse te krijgen in fotografie. Om alles uit zijn camera te halen pakte hij de handleiding van de camera erbij. Hij kwam al heel snel tot de conclusie dat het begrijpen van de camera en termen als diafragma, sluitertijd en ISO-waarde niet te leren zijn vanuit de handleiding. Daarnaast vond hij op het internet veel tegenstrijdige adviezen en ontbrak het aan een duidelijke structuur en professionele begeleiding. Het resultaat zie je hier, een duidelijke online fotografie cursus inclusief leerzame opdrachten en professionele feedback op de gemaakte foto’s.

Deze online cursus kort samengevat:

  • Geschikt voor alle spiegelreflex-, systeem- en geavanceerde compactcamera’s met een A (of Av), S (of Tv) en M stand
  • Ruim 7.5 uur aan videolessen (opgedeeld in 60+ video’s)
  • 20 Praktijkopdrachten met professionele feedback
  • Online helpdesk voor al je vragen
  • Bekijk de lessen onbeperkt en levenslang toegang
  • Leren in je eigen tempo
  • 30 dagen niet-goed-geld-teruggarantie
  • Keuze uit 1 jaar, 2 jaar of onbeperkte toegang
  • Toegang tot een exclusieve cursisten Facebook groep
  • Begin direct na aanmelding

Van niets naar iets heel goeds

Mark begon zoals iedereen helemaal onderaan de ladder. Onscherpe foto’s, onzeker zijn welke instellingen hij moest gebruiken en hierdoor ook de belangrijke momenten missen. Vele jaren heeft hij geploeterd om alles onder de knie te krijgen. Dit is inmiddels gelukt, want hij is nu een succesvolle fotograaf en zijn foto’s hangen bij veel mensen en bedrijven aan de muur.

Toen hij in 2011 begon met het geven van fotografie cursussen merkte hij dat alles wat hij geleerd had, supersnel kon overbrengen op de cursisten. Inmiddels is dit in een zeer effectieve online cursus gegoten, zodat jij alles veel sneller kan leren onder professionele begeleiding. En het mooie van deze online cursus is dat je videolessen altijd terug kan blijven kijken. Dat is natuurlijk fijn om het geheugen weer even op te frissen als dat nodig is .

Cursusinhoud

In deze online fotografie cursus kun je de onderstaande onderwerpen verwachten en krijg je antwoord op de volgende vragen.

📷 Hoeveel scherpstelpunten kun je het beste gebruiken? En hoe stel je dit in?
📷 De verschillende scherpstelmethodes leren gebruiken op de camera.
📷 Bewegende onderwerpen haarscherp fotograferen (zoals sporters en rijdende auto’s).
📷 Creatief omgaan met de sluitertijd en beweging in de foto laten zien.
📷 Uitleg over wat het diafragma is, hoe het werkt, wat het met je foto’s doet en hoe je het zelf moet instellen op je eigen camera.
📷 Uitleg over wat sluitertijd is, hoe het werkt, wat het met je foto’s doet en hoe je het zelf moet instellen op je eigen camera.
📷 Uitleg over wat de ISO-waarde is en hoe je deze moet instellen in verschillende situaties.
📷 Fotograferen in de manuele stand (M stand) klinkt eng, maar na een uitgebreide uitleg kun jij dat ook!
📷 Uitleg over het histogram en hoe je de belichting kunt aanpassen op basis van deze gegevens.
📷 Uitleg over wat witbalans is, wat het met je foto’s doet en hoe je het instelt.
📷 Maak je foto’s lichter of donkerder met de belichtingscompensatie, zodat jij meer controle hebt over de uiteindelijke foto.
📷 Aanpassen van de lichtmeetmethode voor meer controle over de belichting van je onderwerp.
📷 Haal het maximale uit de interne flitser en leer waar je op moet letten als je de flitser gebruikt.
📷 Het gebruik van diverse opnamestanden van de camera zodat je ook heel snel foto’s achter elkaar kunt maken.
📷 Creatieve standen van de camera gebruiken zoals zwart-wit en sepia.
📷 Leer hoe je de optimale fotokwaliteit krijgt. Resolutie, pixelkwaliteit, JPEG en RAW worden uitvoering toegelicht.
📷 7 Video’s (45+ minuten) over het verbeteren van de compositie in een foto.
📷 6 Video’s over het fotograferen met verschillende soorten licht. Leer hoe je het licht optimaal kunt gebruiken.
📷 Leer welke voorbereidingen je kunt nemen om de kans op een superfoto te vergroten.
📷 Tips voor het goed onderhouden van de fotocamera.
📷 Uitleg over het nut van een UV-filter en polarisatiefilter.
📷 Wat is een zonnekap en wat is het nut van de zonnekap?
📷 Nog 6 video’s over andere handige accessoires voor de (hobby)fotograaf.
📷 10 Video’s met anonieme fotobeoordelingen.
📷 1 Webinar herhaling over beginnen met fotobewerking.

Een aantal proeflessen

Prijs van de cursus

De prijs hangt af van hoelang jij toegang wilt hebben tot de cursus:
1 jaar toegang = 89 euro
2 jaar toegang = 109 euro
Onbeperkt toegang = 119 euro (normaal is het 200 euro, maar dit is een tijdelijke aanbieding)

Het is mogelijk toegang te verlengen als je kiest voor 1 of 2 jaar, maar in die situatie zal het voordeliger zijn om nu direct voor onbeperkte toegang te kiezen. Verlengingen voeren wij niet automatisch door.

100% Niet-goed-geld-teruggarantie

Je krijgt bij deze cursus een niet-goed-geld-teruggarantie. Als je niet tevreden bent met de cursus, kun je dit binnen 30 dagen aangeven. Vervolgens krijg je het geld teruggestort op je rekening! Waarom deze garantie? Omdat wij alleen tevreden klanten wil hebben. Daarnaast zijn wij ervan overtuigd dat jij, net zoals de ruim 4000 andere cursisten die je voorgingen, erg tevreden zal zijn met de inhoud.

Aanmelden en direct beginnen!

Ben je ook enthousiast geworden? Klik dan op de onderstaande knop en meld je direct aan! Je kunt betalen met iDeal, Mistercash, PayPal, VISA, Mastercard of via een bankoverschrijving. Na ontvangst van de betaling kan jij direct beginnen met de cursus.

NU AANMELDEN MET ONBEPERKTE TOEGANG

Delen met je fotografie maatjes via:

Cursusoverzicht

Introductie
Cursus Introductie 00:06:00
Cursus Slides 00:00:00
De camera goed vasthouden 00:02:00
Scherpstellen
Introductie Autofocus GRATIS 00:04:00
Scherpstelpunten 00:08:00
Scherpstelmethoden 00:16:00
Belichting
Introductie Belichting 00:08:00
Belichtingsdriehoek 00:06:00
Diafragma 00:22:00
Diafragma (tekening) 00:03:00
Sluitertijd 00:11:00
Sluitertijd (tekening) 00:03:00
ISO Waarde 00:12:00
ISO Waarde (tekening) 00:02:00
Belichtingscompensatie GRATIS 00:07:00
Manuele Stand 00:12:00
Functies
Witbalans 00:09:00
Lichtmeetmethodes 00:10:00
Interne Flitser 00:08:00
Opnamestanden 00:07:00
Histogram 00:08:00
Creatieve Modi 00:05:00
Oogcorrectie Zoeker 00:01:00
Kwaliteit van de Foto 00:07:00
RAW vs. JPG 00:10:00
Compositie
Introductie Compositie 00:05:00
Regel van Derden 00:07:00
Standpunt Bepalen 00:07:00
Beeld Vullen 00:07:00
Voorgrondelementen 00:04:00
Lijnen in Beeld Brengen GRATIS 00:07:00
De Voorbereiding 00:07:00
Licht
Introductie Licht 00:01:00
Fel Zonlicht 00:05:00
Bewolking 00:05:00
Gouden Uur 00:04:00
Blauwe Uur 00:03:00
Nacht 00:04:00
Accessoires
Introductie Accessoires 00:02:00
UV Filter 00:06:00
Polarisatiefilter 00:04:00
Zonnekap 00:06:00
Afstandsbediening 00:07:00
GPS 00:04:00
Externe Flitser 00:07:00
Draagriem 00:04:00
Statief 00:11:00
Popup Flash Diffuser 00:03:00
Anonieme Fotobeoordeling
Anonieme Fotobeoordeling #1 00:06:00
Anonieme Fotobeoordeling #2 00:06:00
Anonieme Fotobeoordeling #3 00:11:00
Anonieme Fotobeoordeling #4 00:12:00
Anonieme Fotobeoordeling #5 00:11:00
Anonieme Fotobeoordeling #6 00:10:00
Anonieme Fotobeoordeling #7 00:12:00
Anonieme Fotobeoordeling #8 00:12:00
Anonieme Fotobeoordeling #9 00:10:00
Anonieme Fotobeoordeling #10 00:07:00
Introductie Fotobewerking
2 Webinar Herhalingen: Beginnen Met Fotobewerking & Foto’s Bewerken in Lightroom, Photoshop en Luminar 02:06:00
NU AANMELDEN
Wissen
  •  89,00 119,00 incl. BTW
  • ONBEPERKT TOEGANG
  • Cursus Certificaat

Waarom De Rooij Fotografie?

Fotografie Cursus Al ruim 6500 tevreden cursisten

Online Fotografie Cursus Levenslang toegang

Beste Fotografie Cursus Inclusief gratis cursus updates

Beoordeling Fotografie Cursus Blijf dus altijd up-to-date

Goedkope Fotocursus Eenmalige betaling

Klantenservice Fotografie Cursus Niet goed, geld terug garantie

Fotocursus Facebook Groep Facebook cursisten groep toegang

Betaalopties

Tevredenheidsgarantie Fotografie Cursus